5 raons per contractar una agència de comunicació
I quan parlo d'una agència de comunicació, en realitat em refereixo a un partner que aporti valor a les accions de comunicació que es desenvolupen a l'empresa.
1.- Quan els arbres no ens deixen veure el bosc
El dia a dia, consumeix els nostres principals recursos. La diferència entre l'urgent i l'important s'esvaeix gairebé sempre a favor del que és urgent, i no ens queda el temps suficient. La tàctica es sobreposa a l'estratègia. Necessitem moltes vegades una visió exterior, que no estigui ficada en la voràgine de l'activitat empresarial diària, i que ens aporti una visió més estratègica, planificant el mitjà i llarg termini.
2.- Rendibilitat
Com a conseqüència de l'anterior, una estratègia ben executada ens pot portar a realitzar determinades accions que es converteixin en vendes i en marges. Bé és cert que l'empresa de comunicació també té uns costos, però normalment els beneficis de les accions paguen sobradament aquests serveis, i aporten continuïtat i notorietat a l'empresa.
3. Multitratactaments
En una agència de comunicació es treballen diferents sectors d'activitat, diferents tipus d'empresa i es tracta amb diferents interlocutors. Tot això es tradueix en una acumulació d'experiències i diversitat en el tractament de les accions de comunicació per part dels consultors de l'agència.
El que és bo per a uns sectors o empreses, pot ser aplicable per a altres sectors o empreses amb els deguts canvis, que no es plantejarien per causa del desconeixement.
4.- Innovació i especialització
A les agències tenim equips multidisciplinars de consultors que treballen exclusivament en el camp de la comunicació. L'especialització en determinades tècniques ens fa aprofitar al màxim el coneixement del que pot ser aplicable en el mercat. La coordinació entre l'equip de consultors treballant per a un mateix client ens permet oferir un major rendiment de les accions que es duen a terme.
5. Projecció i Cultura
Quan l'empresa s'acostuma a treballar amb accions de comunicació reeixides que li permeten tenir visibilitat i guanyar notorietat, la comunicació acaba formant també part de la cultura de l'empresa. Això li dóna projecció de futur i garanteix la seva continuïtat.