UNDATIA comunicació disposa d’una metodologia per aquest moment crucial de tota elecció: la campanya electoral.
Investigació, recopilació d’informació, estudis qualitatius de percepció, DAFO’s, enquestes... són la base de la base del coneixement necessari per fer una radiografia del context en que ens movem. A partir d’aquí, es dissenya el pla de campanya, un document estratègic imprescindible on es defineixen els objectius de la campanya, la informació sobre el candidat i els adversaris, els temes i els missatges clau i l’estratègia a seguir. Es tracta d’una guia de treball on la rigorositat en el seu compliment i la privacitat del document són dos aspectes de garantia d’èxit. En definitiva, el pla de campanya defineix el què, el quan, el com, els recursos, les funcions i els responsables per aconseguir els objectius. És el full de ruta de les eleccions i és sinònim d’organització.
El pla de campanya ha d’incloure un pla de comunicació. Es tracta d’un pla de treball que contempla les accions de comunicació, tant internes com externes per arribar i mobilitzar l’electorat. Des de l’agenda mediàtica i les xarxes socials fins a l’organització d’esdeveniments, la publicitat o els vídeos de campanya s’han de contemplar en aquest pla.
· Disseny de l’estratègia electoral
o Anàlisi i diagnòstic
o Pla de campanya
o Pla de comunicació
· Assessorament en la gestió de la campanya electoral
o Acompanyament en el procés
· Formació per a candidats i equips de campanyes
o Habilitats comunicatives i de portaveus (actes, mítings, debats, mitjans de comunicació...)
o El relat de campanya i la posada en escena
· Estratègia de xarxes socials
o Disseny i implantació
· Producció audiovisual
o Vídeos virals i d’actes de campanya
o Falques de ràdio i spots de televisió