El relleu de l’equip directiu, les dificultats financeres, un problema mediambiental o el defecte d’un producte. Són moltes, les causes que poden generar una crisi en una empresa o en una institució.
En aquestes situacions d’incertesa, el paper del portaveu es converteix en una peça clau. Una bona resposta pot minimitzar els danys i l’impacte d’un fet. Cal saber què dir, com, quan i a qui.
Estar preparat és la millor manera de superar amb èxit una situació de crisi. El nou escenari empresarial obliga les empreses a respondre amb èxit davant de qualsevol situació crítica que pugui afectar la seva reputació.
Objectius
- Saber construir un bon discurs argumental en situacions de crisi
- Com neutralitzar l’alarma social
- El control de la comunicació verbal i no verbal
Temari
- El perfil del portaveu davant d’una situació de crisi
- Els principis de la gestió de crisi
- El manual i el comitè de comunicació de crisi
- El paper dels mitjans de comunicació en una crisi: la presència de càmeres i micròfons a la recerca d’una resposta immediata
- Simulacre de crisi
Organització
- Formació presencial amb visionat d’exemples
- Pràctiques i simulacres de crisi amb anàlisis personalitzades (entrevistes periodístiques, declaracions als mitjans, compareixences i rodes informatives, etc.)