Com gestionar Twitter de manera professional
Si ets usuari habitual de Twitter estàs d'enhorabona! Els responsables d'aquesta xarxa social acaben d'anunciar el llançament dels seus Fleets. I, què són? Són les seves pròpies ‘històries’ que, de manera progressiva, aniran activant als usuaris de tot el món. Igual que les stories d'Instagram o de Facebook, desapareixeran a les 24 hores d'haver-les pujat, i s'espera que la seva aparició promogui l'ús de Twitter.
Aquesta xarxa social que només permet escriure 280 caràcters per tuit compta amb més de 150 milions d'usuaris actius al dia, a tot el món. Es troba en el catorzè lloc del rànquing mundial de les xarxes socials -liderat per Facebook, YouTube i Whatsapp- i per sota de xarxes que tal vegada no són tan conegudes, com Tumblr, Qzone, VK o Weibo. El que la diferència de la resta, és que Twitter és la xarxa més destacada per a informar en temps real i generar intercanvi d'opinions –encara que, a vegades, només alimenta crítiques zero constructives- gràcies a l'ús de determinades etiquetes, segons els temes d'actualitat i les tendències del moment.
A Undatia Comunicació, utilitzem Twitter per a les empreses dels nostres clients i per a alguns dels seus portaveus. Segons la nostra experiència, aquesta xarxa social funciona millor si la treballes per a un líder d'opinió, que per a una companyia. Des de la nostra àrea d'Estratègia Digital gestionem diferents comptes de directius i, per guanyar engagement, sabem que cal seguir comptes personals que tinguin un mínim de followers -al voltant de 1.000 és un bon número- i que publiquin contingut (tuit) propi i no estiguin tot el temps retuitant, és a dir, compartint tuits d'uns altres.
Hem de tenir en compte que cal publicar contingut de valor i, almenys, quatre tuits propis a la setmana. Sobre quins temes convé escriure? Jo recomanaria un 80% de temes de la companyia i del sector de l'empresari, per a posicionar-li com a líder d'opinió, i un 20% de tuits personals, on doni a conèixer les seves pel·lícules favorites, quina activitat té per al cap de setmana, etc. No fa falta que publiqui fotografies de la seva vida privada, encara que si vol fer-ho esporàdicament, sempre serà bé vist pels seus seguidors, ja que mostrarà el seu costat humà i familiar i, per tant, li veuran com una persona pròxima.
Cada dia, per descomptat, val la pena que el CEO faci comentaris i retuits afegint continguts positius, tant a aquells perfils als quals segueix com als que no, però que estan generant diàleg pel tema que tracten. És a dir, si gestiones el compte del fundador d'una empresa, no entris en temes que puguin generar conflictes, sinó que tracta sobretot qüestions ‘amables’: felicita, dóna les gràcies o comparteix continguts de valor d'altres usuaris.
Segur que, amb tots aquests consells o amb el teu community manager -que podem gestionar des d'Undatia Comunicació- aconsegueixes que el teu perfil sigui molt atractiu per als més de 150 milions d'usuaris actius de Twitter.
Anima't i treu-li partit a Twitter!