Com dissenyar una campanya de màrqueting d'influencers efectiva
Les campanyes d’influencers són una eina cada vegada més utilitzada per les marques per impactar en el seu públic objectiu. La presència de les xarxes socials ha augmentat les possibilitats d'aquest tipus d'estratègia i és estrany el dia que no trobem algun famós anunciant un producte obertament en el seu perfil d'Instagram o al seu canal de YouTube.
Darrerament, s'ha posat en dubte l'efectivitat d'aquest tipus d'accions, ja que ha quedat palès que molts d'aquests influencers només anuncien un producte, previ pagament de la seva publicació desvaloritzant així la seva recomanació. Aquesta realitat existeix i no hem d’ignorar-la però, tot i tenir en compte aquest escenari, és possible definir i implementar una campanya d’influencers efectiva si la dissenyem correctament. Per això, abans de res, hem de tenir en compte:
- Quins són els nostres objectius: si el que volem és augmentar seguidors al nostre perfil d'Instagram, possiblement, una campanya d’influencers no sigui la millor acció per aconseguir-ho. Amb una campanya d’influencers el que aconseguirem serà ampliar els impactes en el target definit, és a dir, augmentarem el coneixement i la visualització de la nostra marca, encara que aquest resultat no es constati en el nombre de seguidors.
- A quin target ens dirigim: a les xarxes hi ha tot tipus de perfils, de totes les edats, sexes, professions i hobbies. Prèviament, hem de definir a qui ens volem dirigir, a qui volem impactar amb la nostra campanya i quines són les característiques dels nostres influencers per impactar adequadament en el públic que ens interessa.
- Com definim l'acció: un cop definit el públic al qual volem impactar, hem de dissenyar l'acció, és a dir, decidir de quina manera arribarem al nostre públic i què els demanarem als nostres influencers perquè donin visibilitat als nostres productes o la nostra marca. Disposem de moltes possibilitats: un sorteig, una promoció, un simple anunci del nostre producte, un manual d'ús, una recepta... Escollir la forma idònia de publicitar la nostra marca determinarà en gran part l'èxit de la nostra campanya.
- Mesurar els resultats: quan finalitzi l'acció és molt important mesurar els resultats i observar si els objectius fixats s'han aconseguit. La teva campanya haurà estat eficient si ha complert amb els objectius definits prèviament. Si el que buscaves amb la teva campanya era augmentar el coneixement de marca i hi ha hagut un nombre d'impactes important- encara que els teus seguidors no hagin augmentat- la teva campanya ha estat eficient perquè ha aconseguit augmentar el coneixement de la teva marca a la xarxa.
Recorda: a l'hora de dissenyar una campanya d’influencers és molt important no obsessionar-se amb augmentar el nombre de seguidors perquè molt probablement l'acció no et reporti grans beneficis en aquest sentit. Les campanyes d’influencers, en la majoria de les ocasions, són eficients quan l'objectiu és augmentar la visibilitat i el coneixement de la teva marca. Si el teu objectiu és augmentar el nombre de seguidors del teu perfil, hauràs de posar en marxa altres accions. Però d'això ja tindrem ocasió de parlar en un proper article.