“Gràcies per acompanyar-nos”
Aquestes són les paraules d’agraïment que un client ens va expressar recentment. Per a nosaltres és un dels millors elogis, perquè acompanyar els clients en les seves necessitats, expectatives, demandes i, també, en les seves incerteses i inquietuds, és un dels nostres principals valors.
Tot i que som professionals de la comunicació, com en tota relació, aquesta també s’ha de treballar i només amb voluntat per part del client i de l’equip s’aconsegueix la confiança i el feeling necessaris per treballar amb èxit la comunicació. Des del primer minut, treballem amb aquest objectiu per generar un clima de confiança i entendre les aspiracions i les peculiaritats de cada client. És aquí on l’empatia és una característica indispensable per crear aquest bon clima de treball que incrementarà el valor de la comunicació.
Aquest és el potencial d’un bon acompanyament. Els clients que contracten una agència desconeixen els plans i les estratègies de comunicació i per tant, s’ha d’invertir temps en explicar cadascuna de les accions de comunicació i el per què. Aquesta pedagogia permet crear aquest espai de confiança per treure el màxim de la comunicació.
Quins són els principals requisits per fer aquest camí de manera conjunta?
D’entrada el client ha de creure en el valor i l’efectivitat de la comunicació, ha de tenir els objectius clars i dedicar-nos un mínim de temps, poc, però molt ben aprofitat per detectar oportunitats comunicatives.
Quan aquest acompanyament se sent com a real i efectiu, que vol dir que el client se sent comprès i acompanyat, la dinàmica és bona, les consultores ens convertim en molt més que en “mans executores”. Som assessores que contribuïm a definir el relat de l’empresa, els missatges per a cada públic, a crear nous canals de comunicació, a reduir els efectes d’una possible crisi de comunicació, a preparar les intervencions públiques... En definitiva a fer un acompanyament en tot el que tingui a veure amb la comunicació, que és gairebé tot, perquè tot comunica. És així com s’aconsegueixen dia a dia els objectius de comunicació.
Amb un acompanyament real, el client sap, en tot moment, en què estem treballant i quins són els passos següents. L’agència de comunicació, però, també ha de saber, en tot moment, el que pugui afectar el negoci perquè és la responsable de la imatge i la reputació de l‘empresa. És interessant acompanyar les empreses en aquest procés, on, poc a poc i generant relació, veuen que la tasca de l’agència no és només la nota de premsa i fer d’intermediari entre els mitjans de comunicació, sinó que va molt més enllà. És el moment en què les companyies que externalitzen els serveis de comunicació veuen les agències com una part més del seu negoci, encara que no compartim el mateix espai físic.
A Undatia Comunicació, les consultores ens agrada posar-nos en la pell del client i el client sent que li estem fent un vestit a mida: és una conjunció ideal. En aquet punt és quan el client se sent agraït i tot flueix en pro de la comunicació. És quan ens diuen “gràcies per acompanyar-nos”.