La Intel·ligència Artificial a les xarxes socials
Identificar patrons i tendències dels usuaris, crear contingut automatitzat per a xarxes, programar publicacions en moments específics… Són moltes i molt variades les maneres en què la Intel·ligència Artificial ens pot ajudar a oferir un millor servei a l'hora de publicar en xarxes socials, perquè en automatitzar determinats processos més metòdics, els professionals de les empreses de comunicació podran centrar-se en tasques més creatives, com ara la definició d'estratègies efectives o la creació de contingut més atractiu. A més, la intel·ligència artificial ens pot ajudar a l'hora de:
Segmentar audiències: amb una segmentació més efectiva, els creadors de contingut podran crear missatges més efectius i rellevants que generin molt més impacte dins un target concret.
Identificació de tendències: la IA pot ajudar els creadors de contingut a identificar patrons i tendències a les xarxes socials.
Crear continguts més originals: la IA permet generar imatges, mems i continguts multimèdia a partir de determinats conceptes. Així que la creativitat es veurà impulsada amb una eina que ajudi a aterrar les idees més originals.
Però, què ens ofereix el futur?
La intel·ligència artificial permetrà augmentar considerablement la personalització dels continguts per oferir als usuaris aquella informació que els resulti més interessant segons les opinions, els gustos i els interessos.
Els ChatBots segueixen aprenent, així que cada cop seran més exactes a l'hora de proporcionar-nos respostes a peticions.
La intel·ligència artificial serà una gran aliada per a les empreses a l'hora de fer anàlisis predictives, analitzant les dades es podran anticipar tendències i elaborar estratègies en conseqüència.
La publicitat també es veurà millorada per aquesta tecnologia, ja que permetrà crear anuncis més rellevants i efectius.
La veritat és que no cal tenir por de la intel·ligència artificial perquè l'avenç tecnològic és només una eina que es pot convertir en el nostre millor aliat o en el nostre pitjor enemic, tot depèn de l'ús que nosaltres, els professionals, li donem.