Barcelona-Madrid: l'eix de la prosperitat
Les dues capitals sumen un total de 14 milions d’habitants, molts més que països com Àustria, Irlanda, Bèlgica, Portugal, cadascun dels països bàltics, balcànics o escandinaus. Més que Baviera, per exemple, o que gran part dels estats dels Estats Units d’Amèrica.
Juntes tenen un PIB quasi idèntic i la suma dels dos dóna la xifra de 443.115 milions d’euros anuals, ni més ni menys. Se situen molt a prop de la gegant Bavera i per sobre de quasi tots els länder alemanys. Evidentment, els 443.115 milions d’euros del PIB no es poden comparar amb el de països com Dinamarca, Irlanda, Portugal, Noruega, els bàltics o els Balcans. Aquests tenen un PIB minúscul en comparació amb els de Barcelona i Madrid; fins i tot, bona part del PIB dels estats dels Estats Units resta per sota d’aquesta quantitat.
Per altra banda, Madrid i Barcelona juntes superen els 100.000 milions d’euros anuals, quant a xifres d’exportació; ambdues reuneixen 1.135.137 d’empreses en plena activitat. Llegeixin-ho bé! Aquestes xifres equivalen a més d’un milió d’empreses en funcionament, creant llocs de treball i generant riquesa, tot i que la majoria d’elles són pimes amb autònoms soferts que segueixen “tirant del carro” de la societat.
Aquesta força econòmica que encarnen Madrid i Barcelona es tradueix en un inevitable “eix de prosperitat”. Ambdós mercats es postulen com un dels principals motors econòmics del sud d’Europa, un eix d’activitat, creativitat, benestar i “mestissatge empresarial”.
Fins al juny de 2017, en només 9 anys, més de 35 milions de persones han utilitzat l’AVE Madrid-Barcelona i, aquestes dades segueixen creixent. De fet, entre el mes de juliol de 2016 i el juny de 2017 van ser 4 milions de passatgers. Aquest flux afavoreix una relació entre ambdues comunitats que transcendeix el mercantil. D’alguna manera representa el fruit d’una solapada relació econòmica, laboral i social que permet la inversió d’empreses i professionals, d’un territori i de l’altre, alhora que suposa una oportunitat per “posar el peu” a l’altre costat.
Això mateix és el que ha fet UNDATIA comunicació, una empresa catalana sense complexes, oberta al món, a nous clients i al seu mercat natural, que no és altre que aquell amb el qual s’entén millor i al que pot satisfer de la millor manera possible.