Campanya electoral, una experiència guanyadora
Els candidats per a les eleccions municipals del 26 de maig ja estan posant a punt l’engranatge de la campanya electoral. A UNDATIA comunicació creiem en la campanya permanent, la que comença l’endemà de les eleccions. Però a uns mesos vista, encara estem a temps de plantejar una estratègia, de preparar-nos per guanyar. Una campanya ben organitzada serà molt més contundent que una campanya brillant. Si una cosa funciona a l’hora de preparar una campanya electoral és la preparació i l’organització.
Una campanya electoral és un procés que requereix dinamisme, rapidesa en la presa de decisions, tenir iniciativa i capacitat de traslladar el missatge al ciutadà. Un ciutadà que cada dia és més exigent, que vol solucions reals a les seves necessitats però també transparència, que vol dir comunicació. Més enllà de comunicar amb aquesta voluntat de ser transparents i propers a la ciutadania, s’ha de fer de manera estratègica. Aquesta visió estratègica, acompanyada d’un assessorament continu amb un enfocament extern per aprofitar totes les oportunitats de comunicació és una de les claus per garantir una bona campanya.
L’estratègia de comunicació és fonamental per convèncer. Es tracta d’un pla de treball que contempla les accions de comunicació, tant internes com externes per arribar i mobilitzar l’electorat.
I no ens hem d’oblidar de preparar i entrenar els candidats i el seu equip per sortir a explicar les propostes polítiques als ciutadans i als mitjans de comunicació. Un cop definits el relat i els missatges clau, és l’hora de la posada en escena i això s’ha de preparar, i molt. Sembla fàcil, però ningú neix entrenat amb aquestes habilitats. Són unes habilitats que s’adquireixen i s’entrenen.
L’equip d’UNDATIA comunicació aporta un segell professional a la campanya electoral i acompanya els candidats en aquesta experiència guanyadora.