Com crear un web amigable a l’algoritme de Google
A l'hora de definir una estratègia de màrqueting digital, el posicionament web ha de ser una palanca essencial a tenir en compte, ja que totes aquelles marques que no apareguin a la primera pàgina de resultats de Google després d'una recerca estaran perdent el 90% dels possibles clics a la seva pàgina.
A part del SEM, o anuncis de pagament a Google, existeix una tècnica de posicionament més barata, més eficaç, però que requereix molt més temps i dedicació: el posicionament orgànic. El posicionament orgànic es refereix al posicionament natural, és a dir, la teva pàgina posiciona sense tècniques de pagament, pel seu contingut, per la coincidència de paraules clau, per l'arquitectura de la teva web, per la rapidesa al carregar ... És clar que ningú coneix l'algoritme de Google i que aquest va canviant constantment però hi ha unes normes que, si la teva pàgina web les compleix, tindrà moltes més opcions de posicionar a les primeres posicions, te’n donem algunes:
- Densitat de paraules clau: has de tenir en compte amb quines paraules clau vols posicionar la teva web i intentar que aquestes paraules apareguin repetidament de forma fluida i dinàmica en el contingut de la teva web.
- Arquitectura web: l'arquitectura és un altre aspecte a tenir en compte per l'algoritme. Es recomana no superar els tres nivells de navegació i crear urls que donin a Google un camí lògic a seguir. El perfecte seria que des de qualsevol pàgina del web l'usuari tingués diverses opcions per seguir navegant dins el domini. Cal evitar que l'usuari no pugui seguir navegant i abandoni.
- Velocitat de càrrega de la pàgina: un altre dels elements que valora l'algoritme és el temps que tarda la pàgina en estar operativa per a l'usuari, tant en versió ordinador com responsive. En aquests casos, el pes de la pàgina, la claredat del codi, la nomenclatura de les imatges ... són claus perquè la càrrega de la pàgina sigui prou ràpida perquè Google consideri que la teva web és de qualitat.
- El codi: el codi de la pàgina ha de facilitar la feina al robot de Google. És a dir, ha de contenir etiquetes que ordenin el contingut (h1, h2, h3 ...), les imatges han d'estar ben etiquetades.
Aquestes serien algunes de les coses que, sense entrar en contingut propi de la pàgina, l'algoritme de Google té en compte, així que abans de crear la teva pàgina web assegura't que està ben estructurada, que és usable a l'hora de navegar, que és ràpida i, sobretot, que no deixarà escapar als usuaris per no oferir-los opcions alternatives de navegació com són altres articles similars o links interns en el text.