Com ha de comunicar una empresa del sector sanitari?
La salut està present a tot arreu. Als hospitals i a la resta de centres sanitaris, però també en totes aquelles iniciatives que suposin realitzar exercici físic i/o relaxació mental com, també, en tota la vessant de l’alimentació saludable. La salut ho és tot i per a tothom, i una entitat del sector sanitari -a l’hora de comunicar- ha de tenir en compte la complexitat d’aquesta multirealitat.
Com que la salut és transversal i es troba en els aspectes més essencials de la nostra vida, qualsevol agent del sector de la salut, si vol arribar als ciutadans, ha d'estar absolutament implicat en la societat. Ha de vetllar per la salut dels ciutadans i, també, per la salut dels seus professionals sanitaris, amb missatges específics relacionats amb el seu camp d’activitat dins el sistema: sigui mèdic, d'investigació, d'infermeria, o de qualsevol altre.
Es pot optar per dur a terme una comunicació menys implicada i més superficial. Però, d’aquesta manera, no s’aconseguirà connectar amb el públic general ni amb el públic específic. L’entitat serà vista com un ens sense objectius ni motivació i, per tant, no serà tinguda en compte, ni pels mitjans de comunicació, ni per l’opinió pública.
Una entitat del sector de la salut que pretengui arribar al conjunt de la societat ha de saber desenvolupar els següents rols:
- Ser una veu autoritzada del sector.
- Ser la veu dels professionals sanitaris de la seva especialitat i lluitar per garantir la seva salut, el seu desenvolupament professional i el seu benestar.
- Dialogar amb les administracions sanitàries o amb qualsevol organisme competent en matèria de salut.
- Fer promoció de la salut i empoderar a professionals sanitaris i a ciutadans perquè siguin responsables de la seva pròpia salut.
- Estar implicada amb el territori que l’acull i amb aquelles iniciatives socials i saludables amb les quals s’identifiqui.
- Valorar l’actualitat sanitària del territori.
- Fer pedagogia per facilitar als ciutadans la comprensió de determinats conceptes científics, quan sigui necessari.
I és que tenir salut no vol dir només l’absència de malaltia. Va molt més enllà: vol dir també saber experimentar una vida activa, menjar equilibradament i sentir-se bé emocionalment. Tres pilars bàsics que ha d’abastar la comunicació d’una entitat del sector de la salut. A partir d’aquí, cadascuna s’ha de dirigir als seus públics, per arribar al que importa: el seu públic.