Com gestionem les xarxes socials del teu negoci de forma efectiva?
Des d'uns anys enrere, la comunicació ha anat evolucionant moltíssim, fins a tal punt que, en l’actualitat, o estàs present a xarxes socials o no existiràs per als teus clients i, molt menys, per al món. Gestionar una bona presència en les xarxes socials és de vital importància si vols que el teu negoci obtingui algun tipus de creixement. Però, per on he de començar?
En primer lloc, hem de conèixer quin és el teu públic per saber en quines xarxes socials trobar-ho. Una vegada ho tinguis localitzat, hauràs de generar presència en les xarxes adequades per començar a impactar en el teu públic objectiu. Un error molt comú és intentar estar present en totes les xarxes socials, això es contraproduent, no gastis el temps ni l’esforç en xarxes on el teu target no està present. Recorda que és millor tenir una o dues xarxes socials amb contingut de qualitat i aportant valors als teus seguidors, que tenir moltes, amb continguts genèrics i sense cap mena de valor.
El nostre principal objectiu és cridar l’atenció del nostre target cap a la nostra xarxa social, per lo tant, hem de descobrir quin tipus de publicacions els poden interessar més, sempre relacionades amb el teu negoci, clar està. Per això, pots investigar amb quins continguts normalment solen interactuar més els teus seguidors, quines de les teves publicacions han obtingut un major número de likes o inclús pots analitzar què ofereixen els teus competidors i que els hi funciona millor. A partir d’aquí, hauràs de definir quin tipus de contingut funcionarà millor per oferir a les teves xarxes socials.
Una vegada decidit en quines xarxes socials hauries d’estar present i quin tipus de contingut oferir, has de realitzar mesures de totes les interaccions amb els teus seguidors, això t’ajudarà a saber si la teva estratègia està funcionant i, en el cas que estigui fallant alguna cosa, sabràs corregir el que és. Totes les xarxes socials disposen d’estadístiques que t’ofereixen un anàlisi de tota la informació que necessites saber. Amb una bona lectura d’aquesta informació sabràs quins continguts funcionen i quins aspectes hauràs de valorar per millorar la teva estratègia.
Una vegada hagis posicionat i hagis aconseguit genera l’impacte necessari per aconseguir un nombre important de seguidors, has de tenir en compte una cosa molt important: fixar una freqüència de publicacions estables, mantenir-la i no deixar de generar contingut. Recorda que aquest públic està aquí perquè li agrada el contingut que se li està oferint i en el moment que no reben el que estan esperant deixaran de seguir-te. Si alguna cosa caracteritza les xarxes socials, és la llibertat que li proporciona a l'usuari per prendre les seves pròpies decisions.
A vegades, gestionar les teves xarxes socials i portar el teu negoci a un següent nivell pot ser molt complex si desconeixes el valor d’una bona estratègia digital. A Undatia Comunicació estarem encantats d’ajudar-te a optimitzar tots els Canals digitals dels quals disposes per fer créixer el teu negoci de manera òptima i efectiva.