Comunicació que (com)mou
Estratègies per a entitats sense ànim de lucre
La comunicació i el màrqueting són, sense cap dubte, poderoses eines per aconseguir objectius comercials. No obstant això, més enllà d'incrementar les vendes d'un producte, de generar beneficis econòmics i de guanyar usuaris, la comunicació és també un magnífic aliat per a una altra mena d'organitzacions les missions de les quals són aportar valor a la societat, cuidar l'entorn o ajudar a les persones. Parlem de les entitats sense ànim de lucre.
A Undatia Comunicació portem anys acompanyant i plantejant estratègies de comunicació per a diverses fundacions i organitzacions no lucratives. En aquest post, volem compartir amb tu alguns consells i eines que poden resultar útils si t'estàs plantejant invertir en comunicació o donar a conèixer la teva entitat.
Comunica la teva missió. Un dels primers passos quan comencem a treballar en la comunicació de qualsevol empresa o entitat és crear un bon argumentari. Detectar els missatges clau i definir el nostre posicionament determinarà totes les accions posteriors. Fer un bon anàlisi i definir bé aquests missatges és essencial per a tenir un bon punt de partida.
Aprofita't dels avantatges. Sí, existeixen moltes ajudes i avantatges per a les entitats sense fins lucratius, també en l'àmbit de comunicació. Des de descomptes en eines tecnològiques fins a campanyes publicitàries sense cost o amb costos molt reduïts. Des de les publicitats en mitjans de comunicació fins a la plataforma Google AdGrants que permet fer campanyes gratuïtes en el seu cercador, explora totes les possibilitats i aprofita-les al màxim.
Envolta't d'aliats. Al contrari que dues empreses d'un mateix sector que es dirigeixen al mateix públic i que, per tant, mantenen una competència directa o indirecta, les fundacions es caracteritzen normalment per un caràcter cooperatiu i que busca sumar esforços per la seva causa. En aquest sentit, buscar aliats i prescriptores pot ser una bona manera d'arribar a nous grups i de crear vincles que ens facin més visibles.
Campanyes que (com)mouen. Un dels principals avantatges de les organitzacions no lucratives a l'hora de comunicar és el fet que solen generar major confiança i fiabilitat entre la societat i que són acollits, per tant, d'una manera més positiva i amable. No és d'estranyar que moltes grans campanyes de comunicació que ens commouen i que remouen consciències siguin, precisament, les d'ONGs i fundacions benèfiques. Aposta per “humanitzar” les teves campanyes i explicar tot el que aportes a la societat connectant amb les persones.
Pren nota i aprofita tot el que la comunicació pot fer perquè la teva entitat arribi més (i millor) a la societat.