Comunicació que (com)mou

Estratègies per a entitats sense ànim de lucre

Maria Dolors Cuenca
24 de febrer de 2022

La comunicació i el màrqueting són, sense cap dubte, poderoses eines per  aconseguir objectius comercials. No obstant això, més enllà d'incrementar les vendes d'un producte, de generar beneficis econòmics i de guanyar usuaris, la comunicació és també un magnífic aliat per a una altra mena d'organitzacions les missions de les quals són aportar valor a la societat, cuidar l'entorn o ajudar a les persones. Parlem de les entitats sense ànim de lucre.

A Undatia Comunicació portem anys acompanyant i plantejant estratègies de comunicació per a diverses fundacions i organitzacions no lucratives. En aquest post, volem compartir amb tu alguns consells i eines que poden resultar útils si t'estàs plantejant invertir en comunicació o donar a conèixer la teva entitat.

Comunica la teva missió. Un dels primers passos quan comencem a treballar en la comunicació de qualsevol empresa o entitat és crear un bon argumentari. Detectar els missatges clau i definir el nostre posicionament determinarà totes les accions posteriors. Fer un bon anàlisi i definir bé aquests missatges és essencial per a tenir un bon punt de partida.

Aprofita't dels avantatges. Sí, existeixen moltes ajudes i avantatges per a les entitats sense fins lucratius, també en l'àmbit de comunicació. Des de descomptes en eines tecnològiques fins a campanyes publicitàries sense cost o amb costos molt reduïts. Des de les publicitats en mitjans de comunicació fins a la plataforma Google AdGrants que permet fer campanyes gratuïtes en el seu cercador, explora totes les possibilitats i aprofita-les al màxim.

Envolta't d'aliats. Al contrari que dues empreses d'un mateix sector que es dirigeixen al mateix públic i que, per tant, mantenen una competència directa o indirecta, les fundacions es caracteritzen normalment per un caràcter cooperatiu i que busca sumar esforços per la seva causa. En aquest sentit, buscar aliats i prescriptores pot ser una bona manera d'arribar a nous grups i de crear vincles que ens facin més visibles.

Campanyes que (com)mouen. Un dels principals avantatges de les organitzacions no lucratives a l'hora de comunicar és el fet que solen generar major confiança i fiabilitat entre la societat i que són acollits, per tant, d'una manera més positiva i amable. No és d'estranyar que moltes grans campanyes de comunicació que ens commouen i que remouen consciències siguin, precisament, les d'ONGs i fundacions benèfiques. Aposta per “humanitzar” les teves campanyes i explicar tot el que aportes a la societat connectant amb les persones.

Pren nota i aprofita tot el que la comunicació pot fer perquè la teva entitat arribi més (i millor) a la societat.

 

Han confiat en nosaltres

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.