El 2022, un any més per comunicar
El passat mes d'octubre, assistíem com a agència de comunicació de la Trobada Empresarial al Pirineu, a aquesta cita empresarial que, en la seva 32a edició, es titulava "Resiliència empresarial". En psicologia, "resiliència", és la capacitat que tenim per poder superar situacions traumàtiques com la mort d'un ésser estimat, un accident, i també, circumstàncies que vivim en aquests moments: com una pandèmia mundial i una significativa crisi econòmica.
La Trobada que em va fer reflexionar sobre tots aquells sectors que s'han vist afectats en major mesura per la Covid-19, com el de l’organització d'esdeveniments, el de l'automoció, el de l'hostaleria i la restauració, entre molts altres. Sectors que en moltes ocasions, quan han de fer retallades, renuncien a la comunicació. En la meva opinió, la comunicació pot reduir-se en temps de crisis, però mai s'hi ha de renunciar del tot, i encara menys si tenim en compte l'auge de la comunicació digital. A Undatia Comunicació comptem amb casos com Daguisa Hotels que, malgrat les dificultats durant aquest 2021, ha mantingut la seva comunicació. El resultat? Comença la temporada de neu més ben posicionada que els seus competidors i és habitual que el seu CEO, Jordi Daban, participi en moltes entrevistes amb els mitjans de comunicació, perquè no ha deixat de treballar la seva marca ni en temps adversos.
Durant aquest any que acaba també hem comptat amb diversos clients que, assessorats per Undatia Comunicació, han apostat per l'estratègia digital. És en el cas del Col·legi de Metges de Girona, que ha estrenat perfil a Instagram. A més, acabem el 2021 amb nous clients com Cimalsa, MedCities o Start your up, que han confiat en nosaltres per què els hi ajudem a fer un pas més enllà en la seva comunicació online; conscients de la seva importància.
No m'atreveixo a aventurar com serà el 2022 respecte a la comunicació, però el que sí que tinc clar és que el 2021 l'acabem amb un auge de comunicació a través del telèfon mòbil, on la imatge continua sent la protagonista. Un final d'any on comencen a organitzar-se esdeveniments, sobretot, en formats híbrids: digital i presencial. I finalment, on la salut física i psicològica, sobretot, dels nostres treballadors, s'ha de posar al centre de la nostra estratègia empresarial, sent conscients que hem de retenir el talent que tenim.
Si d'alguna cosa estic segur és que aquest 2022 el comencem amb un gran equip a Undatia Comunicació, a qui vull agrair la seva implicació personal i professional des que va començar la pandèmia. No vull acabar aquest post sense donar les gràcies als nostres clients, proveïdors i col·laboradors, perquè amb la seva col·laboració de tots ells, Undatia Comunicació dona la benvinguda al 2022 amb molta il·lusió i esperança.
Bon Nadal a totes i a tots!