Saps què fa un consultor de comunicació?
Assessorar en comunicació no és fàcil. No ho és perquè implica una actitud de servei permanent amb el client.
No es tracta de vendre un producte, entregar-lo i cobrar la factura, sinó que la consultoria de comunicació, a banda de les diferents accions que es duguin a terme, inclou una part intangible molt important. Inclou atenció, interès, complicitat, reflexió, debat, acompanyament i, sobretot, confiança. La confiança amb el client és la base de tot i, com a concepte de tan alt valor, el camí per aconseguir-la és dur.
La confiança s’aconsegueix atenent el client, responent-lo, especialment, quan més ho necessita, i aportant-li solucions que li funcionin i que s’adaptin a la seva situació concreta. Ja sigui per donar a conèixer el seu negoci o idea, per millorar la comunicació interna de la seva empresa, per millorar la seva reputació o per posar en marxa iniciatives socials d’acord amb els seus valors.
Per aconseguir aquesta confiança, cal passar una primera etapa de coneixement mutu, d’observació, d’escolta i de moltes converses. Superada aquesta primera fase d’ubicació, és quan ja es disposa de la informació necessària per adaptar l’estratègia comunicativa prevista a les necessitats reals del client i per adoptar una dinàmica diària còmoda per ambdues parts.
Un cop arribat a aquest punt, comença el gaudi i solen arribar els millors resultats. A partir d’aquest moment, s’estableix una relació única amb cada client, com si un fil invisible connectés client i consultor. No dic per sempre, perquè res és per sempre, però sí per un llarg període de temps, sempre i quan aquesta relació es vagi nodrint de resultats i d’accions imaginatives i professionals.
Un consultor de comunicació se sent seu el projecte del client pel qual treballa i forma part de l’empresa sense trepitjar-la cada dia. És per això que pot tenir una doble visió imprescindible per a desenvolupar la seva tasca: una visió propera, ja que coneix bé els valors i els fonaments de l’empresa o el projecte en qüestió, i una visió més global, ja que no està físicament en l’organització i pot llegir els fets com un observador extern, amb un enfocament comparatiu, més global i més estratègic.
A Undatia Comunicació ho tenim clar. Apostem per la confiança i per un assessorament estratègic i de proximitat, amb oficines on se situen els nostres clients, a Barcelona, a Girona, a Madrid i a Andorra.
Per això, ens agrada dir que fem de la comunicació, un avantatge estratègic.