El contingut audiovisual, una oportunitat
“Una imatge val més que mil paraules”. Quants cops hem sentit aquesta frase? Molts. Tants que potser ja no gosem ni dir-la. Però el cert que és mai havia tingut tan sentit com avui.
Les marques i les empreses necessiten més que mai un fet diferencial que les distingeixi dels seus competidors. Vetllar per la qualitat d’un producte i/o servei continua sent bàsic, és clar, però ja no és suficient. Cal aportar un plus que permeti generar més confiança que les altres i, en aquest sentit, el contingut audiovisual és el millor aliat.
El contingut audiovisual suposa el 80% del total que es consumeix a les xarxes i és el que més fàcilment es processa, així que no utilitzar-lo suposa desaprofitar una oportunitat d’or per definir-nos com a marca, per donar a conèixer qui som i què fem.
Aquest ha de ser curt, precís i directe. Val la pena dedicar esforços a crear-ne un de bo que deixi petjada a l’espectador, que molts de banals que acabin convertint-se en fum.
La narrativa audiovisual és també la que més es viralitza, ja que és la que connecta més fàcilment amb les nostres emocions. Així que, si la utilitzem bé, podem marcar un abans i un després en els nostres objectius de futur.
Evidentment, no es tracta d’invocar el sentimentalisme. A aquestes alçades de la pel·lícula pràcticament ja tots ens coneixem les trampes del llenguatge audiovisual i sabem perfectament quan ens manipulen. Connectar amb les emocions vol dir cada cop més connectar amb veritats. Es tracta d’aconseguir la identificació de l’espectador i fer-ho de tal manera que resulti original i sorprenent.
Perquè una imatge val més que mil paraules, sí. Però vivim tal saturació d’elles que només sobreviuran en el record les que aconsegueixin impactar-nos, i per això hem de ser capaços d’articular un relat digne de ser memorable.
Així que, què? Ens hi posem?