El 2022, les xarxes socials van augmentar el seu engagement un 31%
Durant el 2022, hem viscut grans canvis en molts sectors de la nostra societat i les xarxes socials no han estat una excepció. Durant el segon trimestre de l’any passat, Meta va informar d’una disminució dels usuaris actius mensualment a Facebook. Instagram, en canvi, creixia en nombre d’usuaris, tot i que els canvis de la plataforma dels últims mesos i les queixes d’alguns usuaris per la pèrdua de seguidors i ciberatacs no han beneficiat la popularitat de la xarxa.
És cert que en cada xarxa social s'ha de viralitzar el contingut adequat i allò que triomfa a Instagram pot no interessar a Facebook i la inversa. Però, què caracteritza a cadascuna de les xarxes socials? La resposta ens la proporciona alguna de les conclusions de la X Edició de l'Observatori de Marques i Xarxes Socials 2022, que recull l'activitat de 190 marques espanyoles en xarxes durant l'últim any.
Segons aquest estudi, Facebook i YouTube són xarxes que s'enfoquen més a aconseguir abast i cobertura, Instagram busca la interacció, TikTok la viralitat i Twitter i LinkedIn, la conversa.
La xarxa social amb més engagement és Instagram, que assoleix un nivell d'interacció del 75% durant l’any 2022. El format reels aconsegueix arribar a fins a 12 vegades més usuaris, tot i que el post tradicional continua aconseguint més comentaris. No obstant això, les marques, segons aquest estudi, segueixen apostant per les stories per sobre de tots els formats. I què passa amb Twitter? La seva popularitat ha baixat, però continua sent la xarxa amb més publicacions i la que proporciona major viralitat. Facebook, en canvi, aposta per crear comunitat.
En general, 2022 ha estat un bon any per a les xarxes socials, doncs el nivell d’engagement s’ha situat al 31%. Quant a la presència en xarxes de les marques, el 56% de les marques -més de la meitat de les 190 analitzades en l'informe-, són presents a LinkedIn i molt poques, només un 6,3%, aposten per xarxes emergents com Twitch.
Ja ho sabíem, però amb les dades sobre la taula podem afirmar que les xarxes socials ja no són una opció per a les marques, sinó una necessitat. En l'escenari digital es troben un gran nombre de consumidors potencials i les xarxes socials són els canals per a arribar a ells i elles.
Si un dels teus propòsits per a aquest 2023 és elaborar una bona estratègia digital que busqui potenciar la presència de la teva marca a internet i augmentar la captació de clients digitals, enhorabona, ets al lloc indicat! Contacta amb nosaltres i t'ajudarem.