Comunicació internacional, vital en el procés d’exportació
Una de cada tres empreses que exporten no busca assessorament extern
Es calcula que 150.000 empreses espanyoles exporten, una xifra que ha crescut en un 50% des de l’any 2000 i que ha augmentat en més del 26% des del 2007, segons dades de la CEOE. Espanya és actualment un dels països que més exporta d’Europa i aquesta tendència positiva augmentarà en els propers anys, especialment gràcies al protagonisme de la petita i la mitjana empresa.
Malgrat aquestes dades positives, un 80% de les empreses exportadores ha patit algun tipus de contratemps abans de la seva consolidació a l’exterior. Les xifres també constaten que 1 de cada 3 empreses exportadores no busca assessorament extern ni inverteix en publicitat ni en promoció en el país d’exportació.
Un 66% de les empreses espanyoles té com a destí dels seus productes la UE, especialment França, Alemanya, Itàlia, Portugal i el Regne Unit; encara que Àsia i Amèrica irrompen amb força. Cada mercat és diferent i els seus públics es regeixen per convencions socials i culturals que li són pròpies i inherents.
Les diferències entre el públic de cada mercat evidencien la necessitat d’adaptar la forma en què ens dirigim a cadascun d’ells. En aquest sentit, la immersió en un nou país suposa un repte per a moltes empreses exportadores espanyoles.
Per això, amb la voluntat de millorar la comunicació dels nostres clients en els mercats estrangers, UNDATIA comunicació ha desenvolupat UNDATIA Export: un nou servei de comunicació, especialment dissenyat per ajudar les empreses espanyoles a arribar i ‘connectar’ amb els seus públics objectius en cada país on exporten.
UNDATIA Export és el partner ideal per a les empreses amb necessitats de comunicació (notorietat, reputació o posicionament) que tenen mancança de recursos per actuar independentment.
UNDATIA Export és l’especialista de comunicació integral en mercats internacionals, que ofereix solucions personalitzades a les necessitats de cada empresa o marca.
UNDATIA Export s’adapta a les necessitats de les empreses i estableix propostes estratègiques de comunicació individualitzades en cada mercat, en funció de la maduresa de la marca, la seva penetració en el mercat i les particularitats socials i culturals de cada zona. Així, definim missatges adaptats a la cultura de destí i seleccionem els mitjans i canals més adequats per aconseguir els objectius marcats, rendibilitzant al màxim la inversió.
Vols saber-ne més? Descobreix aquí com UNDATIA Export pot ajudar-te!