La comunicació com a eina per atraure talent
Cada vegada són més els professionals que, quan decideixen canviar de feina i iniciar una nova etapa laboral, busquen empreses més humanes, en les quals les relacions entre les persones siguin un valor i una prioritat.
Top Employers Institute -autoritat global en el reconeixement de l’excel·lència de l’entorn professional que creen les organitzacions per als seus empleats- publicarà pròximament el rànquing Top Employers Espanya 2020. L’elabora anualment per reconèixer les millors empreses per a treballar, aquelles que demostren que ofereixen les millors condicions de feina als seus empleats. És evident que l’equip humà és una peça clau en qualsevol empresa i, en els últims anys, les grans companyies han començat a dedicar més esforços en incloure els empleats entre les seves principals prioritats.
Moltes empreses estan promovent iniciatives per a la millora de l’entorn laboral -sobretot en l’àmbit del benestar i del desenvolupament professional- com són la flexibilitat horària, el teletreball, la formació o comptar amb un bon clima laboral. En paral·lel, també aposten per desenvolupar i millorar la seva marca com a empreses ocupadores, amb l’objectiu que els millors professionals les escullin per treballar. Com és habitual, no n’hi ha prou amb marcar una estratègia i donar grans avantatges als empleats, sinó que també cal explicar-ho
La pregunta que podem fer-nos és la següent: com podem posicionar-nos com a companyia que ofereix unes excel·lents condicions laborals i atraure, així, els millors professionals? La resposta és la comunicació. Hem de tenir en compte i pensar com ens veuen els candidats potencials i a través de quins canals ens podem comunicar amb ells. Em permeto suggerir-ne algunes claus:
- Un dels canals són els mitjans de comunicació. Aparèixer-hi contribueix a posicionar-se i a construir una reputació de l’empresa com a excel·lent opció per a treballar; entre altres factors, per les bones condicions que ofereix al seu equip humà. La presència als mitjans és clau per augmentar la visibilitat i posicionament de la companyia en aquest àmbit i fer arribar missatges concrets a la societat per posar en valor els avantatges que proposa en l’aspecte més humà.
- La gestió del web d’una empresa, així com del blog i de les xarxes socials, especialment LinkedIn-, també és fonamental. A través d’aquests canals, una companyia pot remarcar les polítiques que duu a terme per als seus empleats, però també ha de donar a conèixer activitats que porta a terme relacionades, per exemple, amb la sostenibilitat o la innovació, i que li donen valor a nivell humà, com poden ser accions solidàries, col·laboracions amb entitats socials, etc.
- Sens dubte, l’experiència i l’opinió dels empleats d’una empresa ho és tot. I més, quan el 70% de les companyies cobreixen els llocs de treball a través de contactes i recomanacions. En aquest aspecte, una bona gestió i accions enfocades a millorar la comunicació interna és clau. Els empleats són els que transmeten, en primera persona, els valors i la cultura de la companyia. La seva experiència personal a l’empresa pot tenir un gran valor per a la seva xarxa de contactes.
En definitiva, cal comunicar i explicar tot allò que una empresa proposa als seus empleats a través de les accions més adequades. Així, qualsevol persona que es plantegi canviar de feina tindrà empreses de referència que li poden resultar atractives per fer el pas. I les empreses, cada vegada més, milloraran les capacitats professionals i humanes dels seus empleats. Una cosa no s’entén sense l’altra.