La importància de crear contingut de valor al Social Media Màrqueting
Com vendre més per internet? Per totes aquelles empreses que s’han fet aquesta pregunta, la resposta contempla una varietat d’accions, però la principal es respon amb una frase: destacant per sobre de la competència. Però, com fer-ho? Segons el producte que venguis, el que estiguis buscant a la xarxa o el target al qual et dirigeixis, l’estratègia canviarà, no obstant això, tenint en compte el volum d’oferta que tracta de seduir a l'internauta, generar en el possible comprador la fiabilitat suficient perquè confiï en nosaltres i no en la competència és un objectiu clau per aconseguir vendre a internet.
Com ho assolirem? La confiança és una cosa que es va guanyant a poc a poc, per això, davant de tot, hauríem de comptar amb la paciència suficient per no esperar resultats immediats. Per poder situar-nos en el top of mind del possible comprador, primer, hem de generar la fiabilitat i la credibilitat suficient perquè confiï en el nostre producte o servei. A internet, disposem d’una pàgina web per aconseguir-lo. La finalitat és convertir-se en prescriptor del producte o servei que oferim demostrant al possible client que sabem del que estem parlant i som professionals del sector.
Com demostrar-ho? La resposta està a generar contingut de valor, una eina clau pel Social Media Màrqueting. Articles que responen als dubtes més freqüents dels usuaris, publicacions que demostrin els nostres coneixements en determinats productes o sectors, webinars que ofereixin a l’usuari informació valuosa sobre el sector en el qual ens trobem, tips, pas a pas, consells,… El contingut de valor serà tot el que ens ajudi a guanyar la confiança del possible client. En aquest escenari, comptar amb un portaveu que tingui una marca personal treballada i no tingui problema per dur a terme conferències o tutorials per YouTube o Instagram Live ens ajudarà molt, perquè una entitat sense una “cara” visible.
L’objectiu és portar als usuaris al nostre contingut per demostrar-los que, si no compren tindran un servei amb total garantia. Clar està que els fruits arribaran passat un temps, hi haurà qui consumeixi la nostra informació i mai ens compri, però hi haurà qui, en un moment o un altre, després d’haver consumit una quantitat de contingut gratis, decideixi confiar en la nostra marca o servei. És a dir, el contingut de valor arreglarà el jardí perquè les papallones ens visitin sense haver de perseguir-les. Així que, posem-nos mans a l'obra amb la jardineria!