La importància de fer marca personal
Fa pocs dies, vaig sentir en un curs de màrqueting digital que el currículum tradicional havia mort i... per poc em moro jo també. Anys i anys, pendent d'actualitzar aquest document que recull la meva experiència professional i la meva formació acadèmica -entre d’altres coses -i, de sobte, com qui no vol la cosa, em diuen que ja no serveix?
Doncs és cert. Actualment, si vols fer-te valer en el món professional, has de fer marca personal. Sí, el que en anglès sona molt millor: 'Personal branding'. Ara, per exemple, si ets un crac de la decoració, no serveix gairebé de res que enviïs un currículum on ho posis. Els reclutadors, potencials clients i fins i tot la teva competència, el que volen és que demostris que ets el millor professional del teu sector i, per assegurar-se, analitzaran les teves xarxes socials, el teu bloc o la teva pàgina web, per veure si vals.
Com indica el seu nom, la marca personal no és per a empreses
A Undatia Comunicació, fa temps que treballem la marca personal de determinats directors d'hotel, metges, etc. i que també els hi oferim formació. Per això:
1r Analitzem les xarxes socials més adequades, en funció del sector del nostre client i de si el seu negoci es dirigeix a púbic final o és b2b.
2n Establim un calendari de continguts, que tingui en compte que el 80% de les seves publicacions han de demostrar que és el millor professional del seu sector. Per això, oferim consells, compartim notícies, fem storytelling, etc. El 20% restant ho deixem per a publicacions més personals, ja que és important crear una marca 'humana' i que donin a conèixer certs aspectes de la seva vida privada.
3r Activem un community management constant, buscant els perfils més idonis als quals seguir i amb els quals interactuar, perquè el nostre client arribi al màxim nombre de seguidors de qualitat.
I, tu, ja estàs fent marca personal o vols que t'ajudem a fer-la?