La importància de la comunicació post-Covid
El passat 2019, més de 80 milions de turistes estrangers van viatjar a Espanya, essent el segon país més visitat a tot el món, després de França. El sector suposa el 13% del PIB i dóna feina a més de dos milions i mig de persones. Malauradament, degut a la crisi provocada per la Covid-19, està previst que el turisme perdi més de 83.000 milions d’euros aquest any, segons dades publicades per l’Aliança per l’Excel·lència Turística-Exceltur.
En aquest escenari, és molt necessari saber comunicar de manera efectiva, propera i creativa, la reobertura d’un hotel i/o un restaurant, les ofertes que s’han llançat per atreure visitants aquest estiu, o les mesures que s’han portat a terme per convertir els establiments en ‘Covid Ready’.
A Undatia Comunicació som experts en la comunicació del sector turístic des dels nostres inicis. Sabem que, en aquests moments, més que mai, és necessari invertir en campanyes de Google Ads que situïn les pàgines web, en el top de les recerques per fer reserves aquest estiu. I, també, que l’establiment ha de saber comptar amb bones valoracions per part dels seus clients en la recerca de portals com TripAdvisor o Booking. Unes recerques que s’han de complimentar amb inversió en Ads a xarxes socials, sobretot, a Facebook i Instagram, que són les xarxes ‘estrelles’ del sector turístic i que s’han de treballar per generar engagement, amb bons copys, imatges molt cuidades i una crida al 'call to action', sobretot, per fer reserves. I tot això sense oblidar la comunicació directa amb el client, mitjançant newsletters, que arriben al seu propi correu electrònic per informar-lo de la reobertura d’un establiment, les mesures ‘Covid Ready’ que s’han implementat i els preus competitius que faran més atractiu allotjar-se en aquell hotel determinat, aquest estiu.
Aquesta estratègia online es complementa amb una bona comunicació corporativa. Hi ha hotels que, assessorats per Undatia Comunicació, han sabut aprofitar els bons moments previs a la crisi, per convidar mitjans de comunicació a algun viatge de premsa i que ja tenen relacions de confiança i col·laboració amb periodistes del sector turístic i/o gastronòmic. Periodistes que, en un moment en què tots els hotels del món comuniquen les seves reobertures durant els mateixos dies, rebran amb més bona predisposició una nota informativa amb les mesures ‘Covid ready’ aplicades i amb les novetats de la pròxima temporada d’estiu.
La comunicació no s’improvisa; necessita d’una estratègia i d’un calendari d’accions i, en tot això, Undatia Comunicació és un partner que compta amb consultors sèniors especialitzats en el sector turístic i en comunicació corporativa i digital, per ajudar els seus clients a reiniciar la seva activitat. En els moments bons i en els moments més complicats que ens toca viure des del passat mes de març.
De fet, tenint en compte aquest nou paradigma i la nostra inquietud cap els col·lectius empresarials més vulnerables, sobretot en aquests moments de crisi, hem dissenyat també diverses propostes de comunicació post-Covid dirigides expressament a les residències geriàtriques i als centres educatius privats, per assistir-los amb una comunicació eficient i, sobretot, més compromesa socialment.