La importància de la comunicació interna
Un dels motius pels quals va néixer la comunicació interna va ser per donar resposta a les noves tendències empresarials, entre altres, motivades per la necessitat de millorar l'entorn laboral. Les estructures internes de les companyies han canviat de forma vertiginosa en els últims 20 anys: flexibilitat horària, jornades lúdiques, espais de joc i descans, cafè i fruita gratis, assegurança mèdica, festes temàtiques o servei de gimnàs, entre moltes altres. El principal objectiu és millorar la qualitat de vida dels empleats dins de l'empresa. Ara bé, per què actualment ofereixen tants beneficis les companyies? S'ha demostrat que el treballador que se sent còmode és més eficient i té una actitud més positiva en l'entorn laboral.
Ahir va ser el Dia de la Comunicació Interna i, per tant, és important remarcar que malgrat els beneficis que té implantar un pla de comunicació interna en les empreses, encara hi ha qui els posa en dubte.
La presa de consciència sobre la importància de l'estratègia de comunicació en les companyies ha estat clau per al desenvolupament d'estructures laborals noves. Abans de l'arribada d'Internet, els departaments de comunicació quedaven en l'últim lloc, degradats per no considerar-se imprescindibles. No obstant això, actualment és una peça vital per a l'èxit de qualsevol idea.
A continuació, enumerarem 6 beneficis d'incorporar la comunicació interna a les empreses:
1. Tots els treballadors estan informats sobre les novetats de la companyia: des de la incorporació de nous clients fins a la consecució d'objectius i metes per part dels departaments.
2. Una comunicació bidireccional eficaç contribueix a apropar als empleats de major rang als perfils més juniors.
3. S'incrementa la productivitat de l'empresa, ja que es deixa a un costat la burocràcia per donar pas a l'intercanvi d'informació directa.
4. Afavoreix les relacions interpersonals, fomentant la comunicació entre diferents departaments.
5. Genera un clima de confiança entre els treballadors, ja que tots disposen de la mateixa informació.
6. Els empleats s'alineen amb la filosofia corporativa de l'empresa, arribant a fomentar major sentiment d'unitat.
En definitiva, la comunicació externa no funcionarà si l'empresa no té un pla de comunicació interna sòlid. La suma d'ambdues és indispensable per a una estratègia empresarial eficaç.