Quan les imatges de la nostra web valen més que mil paraules
Arriba el moment de dissenyar la nostra web, l'estructurem, escrivim els textos i ens preguntem: on sortiran les imatges que la nodriran?
Per a respondre a aquesta pregunta hem de saber si comptem amb un bon arxiu d'imatges, si aquest arxiu està ben ordenat, té suficient qualitat i mostra les bondats del nostre negoci, servei, organització o institució.
Sovint, aquests arxius estan fets pels mateixos empleats que amb tota la seva bona intenció van captar moments importants amb els seus mòbils, però, excepte excepcions, no solen tenir suficient qualitat.
Quan ens trobem amb aquesta situació, tenim diverses opcions: contractar un fotògraf professional, acudir a un banc d'imatges de pagament o bé buscar per internet quines imatges lliures de drets podem utilitzar i en quines condicions.
La primera opció, la de contractar un fotògraf professional, és l'opció amb més avantatges. Les fotografies estaran ben enquadrades, amb bona il·luminació i les imatges formaran part de l'arxiu de l'empresa. A més, i això és important, respiraran l'essència del nostre negoci, seran fotografies personalitzades, reals, mostraran el capital humà de l'empresa. Quan publiquem aquestes fotografies en la nostra web, reflectiran una imatge professional, d'acord amb la filosofia corporativa i transpiraran autenticitat. Per tant, encara que en un primer moment, sigui l'opció més cara i pot ser que una mica més lenta i treballosa, a la llarga ens aportarà beneficis en la imatge de la nostra organització.
La següent opció, la d'acudir a una llibreria d'imatges professionals, és molt bona opció, ja que en el mercat existeixen una gran varietat d'empreses que ofereixen aquests serveis i no són cars. El gran avantatge és que tenim al nostre abast una infinita quantitat de fotografies a través dels seus catàlegs i segur que trobem les que ens encaixin per a la web. Aquesta opció és molt més ràpida que la del fotògraf, igual de professional, però és probable que les imatges no transpiren aquesta autenticitat que els dona la imatge personalitzada. Però és una opció perfectament vàlida i la imatge de la nostra web serà igual de professional que contractant un fotògraf.
L'última i tercera opció, buscar imatges per internet lliures de drets, és vàlida però també més arriscada. La persona que busqui ha de tenir coneixements dels drets d'autor, saber com funcionen les llicències Creative Commons i conèixer quines són les llibreries que garanteixen que les imatges siguin de lliure ús. D'altra banda, aquestes llibreries no tenen tanta varietat d'estoc i és probable que el que trobem no estigui alineat al disseny de la web ni al discurs de l'empresa.
Així que, per a concloure, recomanem, sempre que sigui possible, contractar un fotògraf professional, mantenir una reunió per a explicar-li els que busquem, mostrar-los el disseny de la web perquè les seves fotografies estiguin alineades i, finalment, buscar la complicitat dels empleats perquè el dia de la sessió fotogràfica siguin els millors models de la nostra empresa.